DTS Rogaland- sola

Kereken 19 éves voltam amikor utazásomon töprengtem, valamint azon hogy hogyan tudtam rávenni magam arra, hogy eljöjjek egy olyan helyre ahol még soha nem jártam és olyan emberek közé akikkel még életem során nem találkoztam. Ráadásul 70-80 emberről van szó (55 résztvevő+ a csapat). Az indulás előtti éjszaka nagyon hosszúnak tűnt... az az idő volt amikor az emberek többsége azon agyal, hogy mindent bepakolt-e ami szükséges lehet és arra törekszik, hogy ne késse el a járatát (ami 7:40-kor volt).

Csupán csak 1 óra volt hátra a repülő indulásáig. Sietve búcsúztam el a szűk családtól és nekifutottam egy olyasminek amiben soha nem volt még részem. Egyedül... Istennel.! Soknak tűnt az a fél óra, amit ki kellett várnom az otthonos kis reptéren ennek ellenére kiváncsi voltam arra is, hogy milyen géppel fogok utazni.Amikor kinyitották a kaput hátamra vettem a súlyos terhemet és elindultam az „új” felé. Ahogy kiléptem az ajtón abban a pillanatban megláttam a kis propelleres repülőt. Belülről nagyon picikének tűnt és viszonylag kevesen is voltak így hát megengedhettem magamnak azt a luxust, hogy szabadjára engedjem a fantáziám és elképzeljem, hogy a privát kis repülőmön haladok Norvégia felé. Egész út alatt egyetlen kis szőke utaskísérő szolgált ki, aki útközben reggelit is tálalt, ami a repülő méretével nagyon arányos volt.

Norvégiához közelítve a pilóta kisebb vicceket űzött velünk, legalábbis velem, mint például hirtelen és gyorsan ereszkedtünk lefele( nem volt kellemes érzés épp evés után) na de fogjuk rá... jó humora volt. :)

A reptéren két srác vett fel, egyikük egy táblával a kezében amin ezt írta: „YWAM Rogaland”. Nagyon jó érzés volt rátalálni hozzám hasonló emberkékre. Kedvesen üdvözöltek majd további 2 lányt vettünk fel akik végül a szobatársaim is lettek. Eddig mindenki nagyon kedves és beszédes volt úgy hogy ez egy jó kezdetnek bizonyult. Amikor a szállásunkon, a nevezetes H.H. (Himmel&Hav= Menny és tenger), elindultunk megkeresni a szobánkat nagy meglepetések értek.

Először is a szobák lakóinak a nevük fel voltak az ajtóra ragasztva a háttérben egy halvány zászlóval, ami sokat könnyített a nemzetiségek megjegyzésén.

Másodszor, amikor beléptem a szobába gyönyörű látvány fogadott. Az ablaktól kb. 100 m-re van a tenger, gyönyörű látvány! Harmadik meglepetés: mindenki ágyán volt egy kis csomag teli finomságokkal és egy üveg vízzel ami mellesleg bubiMENTES volt.

Ezt követően kicsit ismerkedtem, úgy az emberekkel mint a hellyel. Később átvittek Sola-ba a K.K.-be (tudom.... túl sok rövidítés egy nap alatt) ami a Kristkirke rövidítése. Ott ebédeltünk és hogy változatos legyen ismét ismerkedtünk. És megint.. egy pillanatban hatalmas zsongás hallatszott(?), ezt nagyon jó volt hallani! Annyira barátságos itt mindenki. Talán ez a legjobb dolog itt ha egyet meg kéne nevezni. Bárkivel leállhatsz beszélgetni majdnem bármikor.

Az estét a H.H.-ben töltöttük. Ott vacsoráztunk (nagyon „fancy” díszítés volt), majd énekeltünk és ezután a vezető emberkék bemutatták egymást a résztvevőknek hivatalosan is. Az estét prédikációval és dicsőítéssel zártuk. Nagyszerű érzés volt egyszerre több nyelven imádkozó embert hallani! De ami ennél is fantasztikusabb volt az maga Isten aki minden percben megajándékoz az ő jelenlétével!

Másnap egy nagy adag információt kaptunk, takarításról, napi teendőkről, megtanítottak pár embert vezetni (kicsi buszt) és folytatódott az ismerkedés. Bemutatták az iskola értékeit amire alapszik, valamint sor került egy várost megismerő játékra. Kérdéseket kaptunk (amikre a válaszokat az itteni lakosoktól kellett megtudnunk) valamint különböző helyekre küldtek, mint kávézó, üzletek, posta... Élvezetes volt csoportokban cikázni a kis városban! Kicsit ismerkedtek az emberek egymással és a várossal is.

Este pedig tovább folytatódott a játék vacsora után. Az egyikben a büntetés az volt hogy szembe locsoltak vízzel (aki hamarabb elérte a vízzel teli poharat az locsolt persze). Hát senki se kímélt senkit. :D Neves játékokat is játszodtunk és közben persze fokozódott a hangulat. Majd jöttek a bátorságot igénylő játékok... a képek magukért beszélnek:

banánevés harisnyán keresztül (huhh..)
tonhal evés, a gyorsabbik nyer
"etesd a társad bekötött szemmel"- szerencsére ehető volt
vagy... edd az almát, hoppá... hagyma volt :D (szegény fiúk..)

Az estét Just dance-es közös tánccal zártuk. Többek közt Macarena, Gangnam style. Az első két nap már sokkal többnek tűnt mint az valójában volt.

Vasárnap közös templom volt a program. Persze nem mentünk mind a hetvenen egy helyre, hanem kisebb csoportokra osztottak, aminek a neve family group (családos csoportok) és ezek a csoportok külön-külön templomba mennek. A csoportok 7 résztvevőből és 2 vezetőből állnak. Pont ideális szám. Nos a mi csoportunk az első nap csatlakozott egy másikhoz, mivel a mi templomunkból elkéstünk (és nem miattam :D ), Sandnes-be. Nagyon jól telt az az alkalom! Fiatalosak volt a gyülekezet is, valamit megismerkedtem pár magyarral ami nagyon jól esett, Hiányzott már, hogy valakivel magyarul beszéljek.

Ebéd után, délután egy kicsit bóklásztunk. Elmentünk egy bunkerhez. Még soha nem jártam egy elhagyott bunkerben amibe tényleg be lehetett menni. Izgalmas volt a többiekkel a sötétben felfedezni az egykor forgalmas bunkert (nem volt kis példány). Majd kimentünk egy magasabb dombra ahonnan naplementét lehetett látni valamint nagyon jól lehetett látni a leszálló és felszálló repülőket, amik engem mindig lázba hoznak.

Isten kegyelméből nagyon jól telt az első pár ismerkedős nap még a tanítás előtt! Vasárnap este már úgy tűnt mintha egy vagy két hete itt lennénk. Ha akarnék se tudnék visszafordulni! Ahogy telnek a napok egyre biztosabb vagyok abban, hogy jelenleg itt a helyem... Isten karjában!

Ámen!

Created with images by Sjaak Kempe - "20110812 10 Suldalsvatnet" • emrank - "Fullmoon" • davidverbrugge61 - "IMG_20160308_224831" • whitefield_d - "airport" • Santi LLobet - "Airport" • TimOve - "Stavanger Airport, Sola, Norway" • Severi Karevesi - "Urban explorer" • frankbeckerde - "person clinic cross"

Made with Adobe Slate

Make your words and images move.