Loading

ماذا نعرف حقا عن حديد الهيم؟ بعض الدراسات الطبية المنشورة

في آليات الأدب لكل من امتصاص الحديد العضوي (الهيم) وغير العضوي (غير الهيم) يتم توثيقه بشكل جيد. مكملات الحديد العادية هي مكوّنات الحديد الاصطناعية / الاصطناعية غير الهيم. تتوفر اليوم مجموعة OptiFer® من مكملات الحديد الهيم.

يمتلك المسار الخاص الذي يمتص من خلاله حديد الهيم فوائد كبيرة ، ويرجع ذلك أساسًا إلى أن الإمتصاص أعلى بشكل كبير.

بما أن جزيء الهيموغلوبين يتم امتصاصه كوحدة كاملة لا يتم إطلاق أيونات حديدية حرة في الأمعاء لإحداث اضطرابات. يحدث هذا مع غير اصطناعي / صناعي غير همي ، كما يجب أن تتفكك في القناة الهضمية قبل أي امتصاص يمكن أن يحدث. بما أن الإمتصاص من أجل غير الهيم منخفض ، تبقى المكافئات المتفاعلة في الأمعاء.

بما أن تكون جزيء الهيموغلوبين يتم إطلاقها كوحدة كاملة لا يتم فتحها. حدث هذا مع غير اصطناعي / صناعي غير همي ، كما ينبغي أن تتفكس في القناة الهضمية قبل أي عائدات يمكن أن يحدث. بما أن الإمتصاص من أجل غير الهيم منخفض ، تبقى المكافئات المتفاعلة في الأمعاء.

أقراص هيم الحديد عادة ما يكون التسامح قريب من مستوى الدواء الوهمي. بالمقارنة مع ذلك ، فإن الحديد الفموي غير الهيم لديه معدل فشل العلاج بسبب آثار جانبية غير سارة بنسبة 30٪ تقريبًا.

منتجات الحديد هيم لديها القدرة على استكمال علاج فقر الدم. وهذا من شأنه أن يعني توفيرًا كبيرًا للمجتمع ونوعية حياة أفضل للمرضى.

المواد التالية تعرض وتعلق بعض الدراسات العلمية المنشورة على حديد الهيم.

استنتاج

  • من الأفضل أخذ حديد الهيم من جميع أشكال الحديد المستساغة.
  • هناك عدد أقل من الآثار الجانبية المدمرة للعلاج.
  • وهو آمن ويعمل بشكل جيد كمكمل للحمل المزمن ، وهلم جرا.
  • آمنة وطبيعية في جميع أشكال نقص الحديد.
  • يمكن أن تحل محل الأدوية الحالية بنجاح.
مكملات الحديد هيم هي أكثر كفاءة وأفضل التحمل من المكملات الغذائية الاصطناعية

Comparative Absorption of Ferrous and Heme-Iron with Meals in Normal and Iron Deficient Subjects.

Zeitschrift für Ernährungswissenschaft 1993 Mar; 32 (1): 67-70 Ekman M, Reizenstein P. Hematology Laboratory, Karolinska Hospital and Institute, Stockholm, Sweden.

“For targeted prophylaxis of iron deficiency with small, side-effect-free doses, heme-iron is thus a valuable component which increases the absorption by about 40%. Heme-iron does not cause high concentrations in the intestinal lumen of free radical inducing, possibly harmful ferric iron.”

"بالنسبة للوقاية الوقائية المستهدفة من نقص الحديد مع جرعات صغيرة خالية من التأثيرات الجانبية ، فإن الهيم- الحديد هو مكون ذو قيمة والذي يزيد من الامتصاص بحوالي 40٪. لا يسبب الهيم- الحديد تركيزًا عاليًا في تجويف الأمعاء ، مما يؤدي إلى حرق الحديد الحديدي ".

Consequence / نتيجة:

Heme iron tablets typically have a tolerance close to placebo level, whereas non-heme oral iron has a therapy failure rate due to side- effects of around 30 % Heme iron products have the potential to complement anaemia therapy. This would mean substantial savings for the community and a much improved quality of life for the patients.

عادة ما يكون لأقراص هيم الحديد مستوى تسامح قريب من مستوى الدواء الوهمي ، في حين أن الحديد الفموي غير الهيم لديه معدل فشل العلاج بسبب الآثار الجانبية لحوالي 30٪ من منتجات الحديد المنتفخ لديها القدرة على استكمال علاج فقر الدم. وهذا من شأنه أن يعني توفيرات كبيرة للمجتمع وتحسين نوعية الحياة للمرضى.

تبرع بالدم

Side Effects of Iron Supplements in Blood Donors

Side Effects of Iron Supplements in Blood Donors: Superior Tolerance of Heme Iron. Laboratory Clinical Medicine 1994 April; 123(4): 561-4.

“The study demonstrates that a low-dose iron supplement containing both heme iron and non-heme iron has fewer side effects when compared with an equipotent, traditional non-heme iron supplement.”

"توضح الدراسة أن مكملات الحديد منخفضة الجرعة التي تحتوي على كل من حديد الهيم والحديد غير الهيم له آثار جانبية أقل عند مقارنته بمكمل الحديد التقليدي غير الهيدروليكي".

Consequence / نتيجة:

In the literature mechanisms for both organic (heme) and inorganic (non-heme) iron uptake are well documented. The special pathway through which heme iron is absorbed has great benefits, mainly because the uptake is substantially higher. Since the hemoglobin molecule is absorbed as a whole no free iron ions are released in the intestine to trigger disturbances.

في آليات الأدب لكل من امتصاص الحديد العضوي (الهيم) وغير العضوي (غير الهيم) يتم توثيقه بشكل جيد. يمتلك المسار الخاص الذي يمتص من خلاله حديد الهيم فوائد كبيرة ، ويرجع ذلك أساسًا إلى أن الإمتصاص أعلى بشكل كبير. بما أن جزيء الهيموغلوبين يتم امتصاصه ككل ، فإنه لا يتم إطلاق أيونات حديدية حرة في الأمعاء لإحداث اضطرابات.

حمل

Iron Supplementation in Pregnancy

Iron Supplementation in Pregnancy: Is less enough? A randomised, placebo Controlled Trial of Low Dose Iron Supplementation with and without Heme Iron. Eskeland B. Acta Obstet Gynecol Scandinavia 1997 Oct 76(9);822-828.

“A daily dose of 27 mg elemental iron, containing a heme component, given in the second half of pregnancy, prevents depiction of iron stores after birth in most women. An equivalent dose of pure inorganic iron seems less effective, but the sample size in this study was too small to demonstrate significant differences between the two treatment groups.”

"إن الجرعة اليومية من الحديد 27 mg ، تحتوي على مكون الهيم ، في النصف الثاني من الحمل ، تمنع تصوير مخازن الحديد بعد الولادة في معظم النساء. يبدو أن جرعة مكافئة من الحديد غير العضوي النقي أقل فعالية ، ولكن حجم العينة في هذه الدراسة كان صغيرا جدا لإثبات وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين مجموعتي العلاج. "

Consequence / نتيجة:

Heme iron is better taken up than all other forms of artificial/synthetic non- heme) palatable iron. There are significantly fewer therapy-destroying side-effects. It is safe and works well as supplement for chronics, pregnants etc. Safe and natural in all forms of iron deficiency. It can successfully replace current medications.

من الأفضل أخذ حديد الهيم من جميع الأشكال الأخرى من الحديد غير المستكمل المصطنع / الاصطناعي. هناك عدد أقل من الآثار الجانبية المدمرة للعلاج. أنها آمنة وتعمل بشكل جيد كملحق للكروم ، الحامل إلخ. آمنة وطبيعية في جميع أشكال نقص الحديد. يمكن أن تحل محل الأدوية الحالية بنجاح.

استيعاب

Seminars in Hematology 1998 Jan; 35 (1): 27-34. Absorption of heme iron. Uzel C, Conrad ME. USA Cancer Center, University of South Alabama, Mobile 36688, USA.

“Heme iron is absorbed from meat more efficiently than dietary inorganic iron and in a different manner. Thus, iron deficiency is less frequent in countries where meat constitutes a significant part of the diet.“

"يتم امتصاص الحديد الهيم من اللحوم بشكل أكثر كفاءة من الحديد غير العضوي الغذائي وبطريقة مختلفة. وبالتالي ، فإن نقص الحديد أقل تواترا في البلدان التي يشكل فيها اللحوم جزءا هاما من النظام الغذائي.

Consequence / نتيجة:

Heme iron is absorbed by human duodenal mucosal cells in a specific uptake process which is not influenced by extrinsic factors like phytates, calcium or oxalates. The two different absorption pathways are complementary and additive. Heme iron will not desensitize mucosa cells like non-heme iron. It will be absorbed for instance during proton pump inhibitor/antacid treatment as opposed to non-heme.

يتم امتصاص الحديد الهيميني من قبل خلايا الأغشية المخاطية للأثني عشر البشري في عملية امتصاص محددة لا تتأثر بالعوامل الخارجية مثل phytates أو الكالسيوم أو الأكسالات. مساران امتصاص مختلفان متكاملان ومضافان. لن يحذف هيم الحديد خلايا الغشاء المخاطي مثل الحديد غير الهيم. سيتم امتصاصه على سبيل المثال خلال مثبط مضخة البروتون / العلاج المضاد للحموضة على عكس غير الهيم.

مسارات حديدية

Pathways of iron absorption

Marcel E. Conrad and Jay N. Umbreit. Blood Cells, Molecules, and Diseases (2002) 29(3) Nov/Dec: 336–355

”Iron is vital for all living organisms but excess iron can be lethal because it facilitates free radical formation. Thus iron absorption is carefully regulated to maintain an equilibrium between absorption and body loss of iron. In countries where meat is a significant part of the diet, most body iron is derived from dietary heme because heme binds few of the dietary chelators that bind inorganic iron".

"الحديد أمر حيوي لجميع الكائنات الحية ، ولكن الحديد الزائد يمكن أن يكون مميتًا لأنه يسهل تكوين الراديكالية الحرة. وبالتالي يتم تنظيم امتصاص الحديد بعناية للحفاظ على التوازن بين امتصاص وفقدان الجسم من الحديد. في البلدان التي يكون فيها اللحم جزءًا هامًا من النظام الغذائي ، فإن معظم الحديد في الجسم مشتق من الهيم الغذائي لأن الهيم يُلزم عددًا قليلًا من خالب الأطعمة التي تربط الحديد غير العضوي ".

Consequence / نتيجة:

تأكل النساء طعامًا أقل من الرجال ، ويجب أن تستوعب حوالي 2 ملغم من الحديد يوميًا خلال سنوات الإنجاب لتفادي نقص الحديد.

يدخل هيم في الأمعاء باعتباره ميتالوبرفيرين سليمة. امتصاص هيم ليست تنافسية مع الحديد غير الهيم.

غيرها من الطعام أو الشراب المبتلع في نفس الوقت

Effect of tea and other dietary factors on iron absorption

Zijp IM, Korver O, Tijburg LB. Crit Rev Food Sci Nutr. 2000 Sep;40(5):371-98.

"Increased heme-iron intake (this form of dietary iron present in meat fish and poultry is hardly influenced by other dietary factors with respect to its absorption.”

"زيادة استهلاك الهيم- الحديد (هذا النوع من الحديد الغذائي الموجود في أسماك اللحم والدواجن لا يتأثر بعوامل غذائية أخرى فيما يتعلق بامتصاصه."

Consequence / نتيجة:

لا يتأثر امتصاص الحديد الهيمني بالأطعمة أو المشروبات أو الأدوية الأخرى التي يتم تناولها في نفس الوقت.

Losec توقف امتصاص الحديد غير heme

Proton pump inhibitors suppress absorption of dietary non-haem iron in hereditary haemochromatosis.

Hutchinson C, Geissler CA, Powell JJ, Bomford A. Gut. 2007 Sep;56(9):1291-5

“Low iron counts and even anemia is often found in patients using proton pump inhibitors such as Losec (omeprazole). These drugs make stomach content less acidic. A lowered gastric acid pH effectively stops non-heme iron uptake.”

"غالباً ما يتم العثور على أعداد قليلة من الحديد وحتى فقر الدم في المرضى الذين يستخدمون مثبطات مضخة البروتون مثل Losec (أوميبرازول). هذه الأدوية تجعل محتوى المعدة أقل حمضية. إن انخفاض درجة الحموضة في المعدة يؤدي إلى توقف امتصاص الحديد غير الهيم.

Consequence / نتيجة:

لا يحتاج حديد الهيم إلى امتصاص البيئة الحمضية ، لأن هذا يحدث على طول مسار مختلف ومنفصل. سوف يتم امتصاص حديد الهيم أيضا أثناء معالجة مضخة البروتون.

هيمي وغير الهيم اتخذت بشكل مستقل

Non-heme iron as Ferrous Sulphate does not interact with heme iron absorption in humans.

Gaitán D, Olivares M, Lönnerdal B, Brito A, Pizarro F. Biol Trace Elem Res. 2012 Dec;150(1-3):68-73

“The addition of non-heme iron as ferrous sulfate did not have any effect on heme iron absorption (P = NS). We reported evidence that heme and non-heme iron as ferrous sulfate does not compete for absorption,"

"لم يكن لإضافة الحديد غير الهيم مثل كبريتات الحديدوز أي تأثير على امتصاص الحديد heme (P = NS). لقد أبلغنا عن دليل على أن الهيم والحديد غير الهيمبي لا يتنافسان كبريت الحديدوز على الامتصاص ".

Consequence / نتيجة:

لن يتفاعل الحديد الهيمائي وغير الهيم أو يتنافس على امتصاص أو فعالية. في الواقع ، يكمل كل منهما الآخر.

بعض الآثار الجانبية والفعالية الجيدة

Heme iron-based dietary intervention for improvement of iron status in young women.

Hoppe M, Brun B, Larsson MP, Moraeus L, Hulthen L. Nutrition. 2013 Jan;29(1):89-95.

"Conclusion: Dietary-based treatment containing heme iron has few side effects and can be used efficiently to improve the iron status of women of reproductive age.”

"الاستنتاج: العلاج المرتكز على النظام الغذائي الذي يحتوي على حديد الهيم له آثار جانبية قليلة ويمكن استخدامه بكفاءة لتحسين حالة الحديد لدى النساء في سن الإنجاب".

Consequence / نتيجة:

وهذا يعني أن هناك آثار جانبية قليلة ، إن وجدت ، وفعالية جيدة لحديد الهيم عند استخدامها مع الإناث الخصبة.

امتصاص أعلى

Production of stable-isotope-labeled bovine heme and its use to measure heme-iron absorption in children.

Paz Etcheverry, Gordon E Carstens, Erin Brown, Keli M Hawthorne, Zhensheng Chen, and Ian J Griffin. Am J Clin Nutr 2007;85:452–9.

"The current study suggests that geometric mean heme-iron absorption from 4 mg heme iron (13–16 %) is higher, consistent with the expectation that heme-iron absorption would be greater than nonheme-iron absorption.”

"تشير الدراسة الحالية إلى أن الامتصاص الهندسي لامتصاص الهيم- الحديد من 4 ملغ من الهيم (13-16٪) أعلى ، بما يتفق مع توقع أن امتصاص الحديد الهيم سيكون أكبر من امتصاص الحديد غير الحديد."

Consequence / نتيجة:

يتم امتصاص هيم الحديد بكفاءة كوحدة كاملة. نسبة الامتصاص تتراوح بين 20 و 40٪. يختلف امتصاص الحديد غير الهيم بين 2 و 4٪

التوافر البيولوجي

PREDICTION OF DIETARY IRON ABSORPTION: AN ALGORITHM FOR CALCULATING ABSORPTION AND BIOAVAILABILITY OF DIETARY IRON.

Hallberg L, Hulthén L. Am J Clin Nutr. 2000 May;71(5):1147-60.

” The basis for the algorithm was the absorption of iron from a wheat roll (22.1 +/- 0.18%) containing no known inhibitors or enhancers of iron absorption and adjusted to a reference dose absorption of 40%.”

"كان أساس الخوارزمية هو امتصاص الحديد من لفة القمح (22.1 +/- 0.18٪) التي لا تحتوي على مثبطات معروفة أو معززات امتصاص الحديد وضبطها لامتصاص جرعة مرجعية بنسبة 40٪."

Created By
Michael Collan, NutriCare Division MediTec Group
Appreciate

Credits:

Created with images by DarkoStojanovic - "doctor medical medicine" • DarkoStojanovic - "medic hospital laboratory" • rdelarosa0 - "blood donation give" • PublicDomainPictures - "experiment chemistry liquid" • Devanath - "harmony relax rock" • hottolenghi - "gene therapy" • coolmikeol - "Food" • jarmoluk - "medications cure tablets" • WerbeFabrik - "medical tablets pills" • Steven Pisano - "New York City Street Scenes - Young Woman Eating a Candy Apple on Madison Avenue" • Gilmanshin - "child christmas girl" • Vegan Feast Catering - "Zucchini Feta Burger Torta"

Report Abuse

If you feel that this video content violates the Adobe Terms of Use, you may report this content by filling out this quick form.

To report a Copyright Violation, please follow Section 17 in the Terms of Use.