Loading

川普政府下令48小时内中共外宣凤凰卫视停播 【中英对照翻译】

新闻来源: Free Beacon《自由灯塔》;作者:Adam Kredo 亚当·克雷多;发表日期:JUNE 22, 2020 2:35 PM2020年6月22日

翻译/简评:RachelX; PR:1818; Page:拱卒

简评:

川普政府此举,以及近日将中央电视台,中国新闻社,《人民日报》以及《环球时报》列为外国使团的决策都充分表明了美国已经觉醒 – 他们终于意识到由中共发起的超限战的触角已经蔓延到世界的每一个空间及角落,包括文中提及的媒体战大外宣的部分。而美国只有全方位积极应对,加之有效行动迎头痛击,才能够将共产邪灵彻底歼灭。

原文:

Trump Admin Shuts Down Radio Station Run by Chinese Propaganda Outlet

川普政府关闭中国宣传机构开办的电台

FCC denies Phoenix TV license after Sen. Cruz exposed station’s China ties

参议员克鲁兹曝出凤凰卫视与中共国关系后,FCC拒绝给凤凰卫视发放牌照。

A radio station controlled by the Chinese Communist Party propaganda outlet Phoenix TV has been ordered by the Trump administration to cease its broadcasts within 48 hours.

中共控制的外宣机构凤凰卫视旗下的一家广播电台被川普政府勒令在48小时内停止广播。

The Federal Communications Commission ruled on Monday that a Mexico-based radio station owned in part by Phoenix TV—one of the Communist regime’s leading propaganda organs—must end its broadcasts due to its failure to disclose its ties to China.

美国联邦通讯委员会(FCC)周一(2020年6月22日)裁定,一家位于墨西哥,部分由凤凰卫视(中共政权的主要宣传机构之一)拥有的广播电台,由于未能披露与中共国的关系,必须停止广播。

Prior to the FCC’s ruling, the station was exploiting a loophole that allows content produced in the United States to be broadcast from foreign radio towers, such as those in Mexico. Phoenix TV, which is headquartered in California, produced its content domestically and then used the more powerful Mexican station to broadcast across the U.S. border.

在联邦通信委员会作出裁决之前,该电台利用了一个漏洞,允许从外国无线电塔(如墨西哥的电塔)广播美国制作的内容。总部位于加州的凤凰卫视在美国境内制作内容,然后利用发射功率更强的墨西哥电台越过边境在美国境内进行广播宣传。

The FCC denied a license for that radio station, XEWW-AM, because it "failed to include in their application a key participant, Phoenix Radio, which produces the Mandarin programming in its studio," the agency disclosed. Phoenix Radio, Phoenix TV's radio affiliate, was using the station to broadcast Chinese propaganda across Southern California, in violation of FCC statutes.

联邦通信委员会拒绝了该电台 XEWW-AM 的许可证,该机构披露,因为该电台“没有在他们的申请中注明一个关键的参与者——‘凤凰电台’(Phoenix Radio),该电台在其演播室中制作普通话节目”。凤凰卫视旗下的凤凰电台利用该电台在南加州各地播放中文宣传,违反了联邦通讯委员会法规。

Phoenix TV first found itself in Congress’s crosshairs earlier this year, after one of its reporters confronted President Donald Trump during a White House briefing about the coronavirus pandemic and Chinese government efforts to cover up the illness. The station’s presence at the White House generated concerns about the proliferation of Chinese state-controlled press organs in the United States.

凤凰卫视是今年早些时候首次发现自己已成为国会关注对象的。当时该台的一名记者在白宫举行的关于中共新冠病毒大流行和中共国政府掩盖疫情的发布会上与川普总统对峙。该电台在白宫的存在引发了人们对中共国家控制的新闻机构在美国传播扩散的担忧。

The Mexican radio station failed to disclose Phoenix TV's "extensive role" in producing content, an FCC spokesperson told the Washington Free Beacon. "It was a violation of the Communications Act for that company, which has ties to the Chinese government, not to be included on the application filed with the Commission. Therefore, the application was deficient and was dismissed."

联邦通信委员会发言人告诉《华盛顿自由灯塔》,这家墨西哥电台没有披露凤凰卫视在制作内容方面的“广泛的作用”。“那家与中共国政府有关系的公司没有被列入向委员会提交的申请书中,这违反了《通信法》( Communications Act)。因此,该申请因存在缺陷而被驳回。“

Phoenix TV used Mexican radio towers to skirt U.S. laws barring the dissemination of foreign propaganda in America. The FCC’s ruling is a sign the Trump administration seeks to more aggressively police these types of outlets, which for years have operated with little oversight. Congress has moved in recent months to crack down on a range of Chinese broadcasters and social media accounts that help the Communist regime saturate the American marketplace with state-approved propaganda.

凤凰卫视利用墨西哥广播塔而规避美国禁止传播外国宣传的法律。联邦通信委员会的裁决是川普政府寻求更积极地针对这类媒体进行监管的一个迹象。多年来,这些媒体的运作几乎未受到任何监督管控。近几个月以来,美国国会采取行动,打击一系列中共国宣传机构和社交媒体账户,这些机构和账户帮助中共政权利用国家政府批准的宣传路径进入并散布于美国市场。

The Free Beacon first reported in April that Sen. Ted Cruz (R., Texas) was leading a charge to see the Mexican station shut down over its ties to Phoenix TV. Cruz introduced legislation exposing how Phoenix TV used a series of corporate cutouts to purchase the Mexican radio station and use its airwaves to broadcast Communist propaganda in the United States. The legislation would have closed loopholes in the FCC’s statutes that permitted Phoenix TV to operate in this manner.

《自由灯塔》4月首次报道,参议员泰德·克鲁兹(Ted Cruz)因凤凰卫视与中共国的关系,带头要求关闭其墨西哥的电台。克鲁兹提出立法,揭露凤凰卫视如何利用一系列商业收购手段购入这家墨西哥电台,并利用其电波在美国境内进行共产主义宣传。该立法将堵住联邦通信委员会法规中允许凤凰卫视以这种方式运作的漏洞。

"Today’s decision sends an important message to the world that the U.S. will not allow China to exploit FCC loopholes and spread its propaganda over our airwaves," Cruz told the Free Beacon. "More importantly, this decision is a critical step in countering the Chinese Communist Party’s efforts to control what Americans see, hear, and ultimately think."

克鲁兹告诉《自由灯塔》:“今天的决定是我们向世界发出了一个重要的信号,即美国不会允许中共国利用联邦通信委员会的漏洞,在我们的领土上用电波进行宣传。更重要的是,该举措是对抗中共企图控制美国人民的所见所闻乃至最终所想的关键一步。”

The FCC ruling accuses XEWW-AM’s owners of trying to hide the station's ties to Phoenix TV. The station’s license application, the FCC said, did not disclose Phoenix TV’s role in producing the station’s broadcasts. The license was rejected on this basis. While the station can resubmit its application at a later date, it is likely to be rejected due to mounting concerns about Phoenix TV’s distribution of Communist regime propaganda.

联邦通信委员会的裁决指责 XEWW-AM 的所有者试图掩盖该台与凤凰卫视的关系。联邦通信委员会说,该台的执照申请没有披露凤凰卫视在制作该台广播节目中的作用,许可证因此被驳回。虽然该台可以在日后重新提交申请,但由于人们对凤凰卫视传播中共政权宣传的担忧越来越大,该台的申请很可能被再次拒绝。

Cruz first raised concerns with the FCC in 2018, when the H&H Capital investment group purchased the Mexican station. H&H, Cruz said, is completely enmeshed in Phoenix TV’s operations. H&H is owned in large part by Vivian Huo, a U.S. citizen and Beijing native who formerly worked for several Chinese-run media outlets.

克鲁兹在2018年首次向联邦通信委员会提请关注,当时鸿慧资本(H&H Capital )收购了这家墨西哥电台。克鲁兹说,鸿慧资本完全参与了凤凰卫视的运营。鸿慧资本在很大程度上由身为美国公民的北京人霍艳(Vivian Huo)所拥有,她曾在多家中资媒体工作。

编辑:【喜马拉雅战鹰团】Edited by:【Himalaya Hawk Squad】