Noord Limburg 5 tot 10 september 2020

Zaterdag 5 september

Toch nog een paar dagen op stap. Het belooft nog even mooi weer te zijn dus daar gaan we maar even van genieten. We rijden naar de Camperplaats in Plasmolen. Camperplaats Mook. Mooi plekje met uitzicht op de Mookerplas.

Voor wie al heel snel gekeken had in het reisverslag was misschien teleurgesteld. Vanavond hebben we een mooie wandeling gemaakt. Hieronder wat plaatjes. Morgen meer 😃. Dus dan gewoon weer kijken. En geef dan ook een reactie op de site. Dan weten we dat je kijkt! Dat vinden wij ook leuk.

Zondag 6 september

Het is mooi weer. We stappen dan ook op de fiets voor een mooie tocht. Prettig dat we ondersteuning hebben als we de heuvels bij Groesbeek in fietsen. Het is een mooie route, prachtige bossen en velden. De mais staat manshoog en we fietsen zelfs langs een heuse wijngaard. Je kan je zo in Frankrijk wanen.

De fietstocht gaat verder na een heerlijke lunch. We zien veel eikenbomen, eikeltjes schitteren in de zon. We komen langs de Mookerplas, bootjes van alle formaten komen voorbij. Verderop zien we onze camper staan aarde overkant van de plas. Dan zijn we weer bijna terug. We drinken even wat bij de camping en gaan dan op zoek naar de heide, net aan de andere kant van de weg. Het staat schitterend in bloei, we maken er een leuke wandeling.

Mookerheide
Maandag 7 september

Wat is het weer prachtig weer! We boffen. We gaan afrekenen op de Camperplaats en tappen en lozen. Dan zetten we de camper opzij zodat onze plek voor 12 uur vrij is. Want we gaan eerst nog fietsen. Deze keer een route rond de Kraaijenbergse plassen. Met het pondje over de Maas naar Cuijk en daar begint ons rondje.

Het is een fijne tocht. Als we op een uitzichtpunt staan voor de vogels, zien we ook paarden door het water rennen. Een bijzonder gezicht.

Kraaijenbergse plassen
Mariamolen in Haps

Weer terug rijden we met de camper naar Kleve en staan daar op de camperplaats. We doen wat boodschappen in de omgeving en zitten lekker buiten van de zon te genieten.

Kleve
Dinsdag 8 september

We rijden weer Nederland in. We gaan naar Camperplaats Bos en Hei in Bergen. Een prachtig plekje. Aan de rand van het bos. In nieuw bergen even naar de super en dan naar de camperplaats.

Fietsroute Maasduinen

Het is werkelijk een prachtig gebied hier. De Maasduinen met alle zandheuvels en heide. We fietsen een route en genieten van al dat moois. Het zonnetje doet vandaag niet zo zijn best maar evengoed prima voor een tochtje. We pauzeren onderweg op een terrasje met een lekker bakje koffie met wat lekkers erbij.

Maasduinen
Woensdag 9 september

Het is een prima temperatuur, maar de zon doet vandaag alleen achter de wolken mee. We fietsen een stukje naar Vierlingsbeek, met het pondje heen en weer. Er komt een grote vrachtauto vol met mais het pondje op. Je ziet direct dat het pondje een heel stuk naar beneden zakt.

Weer terug gaan we tappen en lozen en rijden we naar een andere plek van de Maasduinen. We parkeren vlak bij Afferden. Het is een serieus duingebied, prachtige uitzichten daardoor. En de hei kleurt alles, zelfs zonder dat de zon er op schijnt. We maken daar een leuke wandeling.

Dan rijden we richting Gelderland. We gaan naar de camperplaats in Groessen, Wellinghoeve. Het is een heerlijke rustige plek met leuke appelbomen op het veld. We mogen daarvan plukken wat we willen, zoete appeltjes!

Donderdag 10 september

We doen het rustig aan, we hebben een halve dag en dan gaan we weer op huis aan. We rijden met de camper naar kasteel Doornenburg. Dat ligt op een eiland, dus we gaan weer met een pondje. Dit keer dus niet met de fiets maar met de camper. Het kasteel is helaas vandaag niet open dus we kunnen alleen de buitenkant bekijken. Het is een kasteel uit het boekje als je het zo ziet liggen. Zo hoort een kasteel er uit te zien.

Kasteel Doornenburg

Dan rijden we naar huis en halen een paar kleinkinderen uit school, die blijven een nachtje logeren. Morgen gaan wij weer heel even met de camper op pad.

Vrijdag 11 september

Als we de kleinkinderen naar school hebben gebracht, vertrekken we voor het laatste nachtje. Wat een mooie belevenissen zo is in één week. Op het éne moment fiets je over de heide, dan pluk je appels, dan gezellig met de kleinkinderen en nu naar de zee.

De Helle

We rijden naar Renesse, naar de Helle. Een plek waar al meer dan 50 jaar mooie dingen gebeurd zijn. Een plek die in je hart zit. En we hebben er prachtig weer bij. We genieten van het strand van de rust op het terrein en van een mooie ondergaande zon.

Zaterdag 12 september

Het zonnetje doet weer goed zijn best. Heerlijk weer. Een mooi dagje tot afsluiting van onze soort van zomervakantie. Manlief helpt nog even mee met een paar heggen mooi knippen. Dan een lunch in het zonnetje. We doen bij Zierikzee nog even een boodschap en rijden dan naar de Grevelingen dam. Het is er heel druk tjokvol campers en caravans. Heel veel kite surfers. Een vrolijk kleurrijk gezicht. We maken nog een strandwandeling en nog even pootje baden.

Dan zit het er weer op. We rijden naar huis met een voldaan gevoel. Morgen genieten we weer van een echte kerkdienst, geen livestream, en een kinderverjaardag. 🍰 🎉 🥳